dilluns, 11 d’agost del 2008

Hipocresia

Una conversa qualsevol:

-On se celebren els jocs olímpics d’enguany?
-Em sembla que a la Xina, però no ho tinc clar, no se’n parla gaire als mitjans.
-Ah, està bé, la Xina és un bon lloc...
-Sí?, tu creus?...l’altre dia vaig llegir que s’hi vulneren contínuament els drets humans.
-Bé, però segurament que els serà beneficiós el contacte amb el món occidental civilitzat.
-Jo no ho tinc tant clar, diuen que els EUA tenen una presó a una badia de l’illa de Cuba, on hi ha tancats centenars de persones acusades de ser “combatents enemics”. Es veu que s’hi practiquen diverses formes de tortura.
-Ara que ho dius, em sona que a l’època dels jocs olímpics de Barcelona, molts independentistes catalans van ser detinguts i torturats per la seva ideologia.
-Saps què en penso, tot plegat demostra la hipocresia que ens envolta. Segurament els jocs es fan on es fan perquè es tracta d’un mercat emergent on milions de persones poden entrar al sistema capitalista per continuar engreixant les butxaques d’uns pocs, els drets humans els importen ben poc!
-Tens tota la raó, en una cosa i en l’altre. La hipocresia dels governs i dels mitjans de comunicació que denuncien certs comportaments només quan els hi convé; i la hipocresia del COI i tots el governs, posant els seus interessos per davant de les injustícies.
-Només em queda una esperança, espero que la delegació espanyola faci llufa, seria insuportable una altre onada espanyolista!
-Ai mare!, en fi, tard o d’hora aconseguirem que el vent ens bufi a favor